Meer info

Media & Innovatietafel

“Ongewild, ongemerkt en niet opzettelijk”: onze beslissingen onder invloed in het licht van de neurowetenschappen van de consument

Arnaud Pêtre is de oprichter van Brain Impact, pionier en leider op de markt voor neuromarketing. Brain Impact helpt merken de juiste producten en betere reclamecampagnes te ontwikkelen door zich te verdiepen in de hersenen die de beslissingen nemen. Als voormalig onderzoeker naar de grenzen van neurowetenschap en marketing aan de UCLouvain en als hoogleraar neuromarketing en neuro-economie, is Arnaud Pêtre ook Nudge-expert om effectieve gedragsveranderingen te bewerkstelligen en de doeltreffendheid van institutionele campagnes te verbeteren.

Nudge marketing is een opkomende discipline die zich richt op consumentengedrag. Bedoeling is een individu ertoe te bewegen op een bepaalde manier te handelen, zonder hem of haar ooit te dwingen. ‘Nudge’ betekent immers ‘duwtje in de rug’.

Arnaud Pêtre is dus de geknipte persoon om meer te weten te komen over deze innovatieve technieken die echter nog grotendeels onbekend zijn, maar die het succes van een aanbod kunnen voorspellen en optimaliseren, de optimale prijs kunnen vinden, de beste reclamecampagne kunnen ontwerpen en de burger effectief kunnen begeleiden naar meer verantwoord gedrag.

Onze Innovatiekapitein Edouard Cambier zal het debat modereren tijdens deze lunch.

Themalunch

55,00€ Inclusief BTW Leden   75,00€ Inclusief BTW Uitgenodigde niet-leden

Inschrijving

Share this Post: